Page 9 - seanews_may

Basic HTML Version

News Monitor
www.seanews.com.tr
7
Hong Kong’s 40-day dock strike
ends
Hong-Kong Liman Grevi Sona Erdi
6
|
HONG KONG
BOTH management and labour
met half way, ending a 40-day Hong Kong dock
strike by settling on a 9.8 per cent wage increase
which started with a 23 per cent demand from dock-
ers and a five per cent offer by waterfront employers.
But details were not worked out yesterday and the
dockers did not abandon their tent encampment
festooned with protest banners outside the Cheong
Kong Centre in Central, where the ultimate owner of
the strike-bound Hongkong International Terminals
(HIT), Hutchison Whampoa, is headquartered.
Bayrak skandalında IMO özürü
7
|
İNGİLTERE
“IMO MARPOL ANNEX VI AND NTC 2008 WITH
GUIDELINES FOR IMPLEMENTATION 2013 EDITION” kapağında
fotoğrafında bacası siyah duman çıkaran gemi fotoğrafında adını ve bağlama
limanını çıkaran ama Türk Bayrağını görünür bırakan Uluslararası Denizcilik
Örgütü, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın girişimleri üzeri-
ne kitabı toplattı ve Türkiye’den özür diledi.
Konu hakkında SeaNews’a bilgi veren Müsteşar Yardımcısı Suat Hayri Aka;
“IMO girişimlerimiz üzerine Bakanımıza hitaben resmi özür mektubuı yolladı;
ancak biz bunu yeterli bulmuyoruz; IMO’nun daha sonraki yayınlarında
Bayrağımızın imajına verdiği zararı düzeltici yayınlar yapmasını istedik”
dedi.
IMO apologizes upon flag scandal
7
|
UK
“IMO MARPOL ANNEX VI AND NTC 2008 WITH
GUIDELINES FOR
IMPLEMENTATION
2013 EDITION” cover
photo was an air pol-
luting ship under the
Turkish flag. Upon
reaction from Turkish
Government, IMO apol-
ogized and promised to
re-publish the book and
recollesct all published
editions.
BIMCO’s Analyses Show Significant Turn for Shipyard Industry
5
|
NORWAY
Peter Sand says: “Looking a bit ahead, the shipyard industry will probably settle in at a solid level of demand in the
30+ million CGT regions with positive growth rates going forward. As the world fleet as such is projected to be almost 20% larger
seven years on from now – the need for fleet renewal, fleet repair, demolition or the like will be strong, keeping the shipyards busy
once again”.
Emma Maersk İtalya’ya çekildi/Emma Maersk towed to Italy
Süveyş Kanalı geçişi esnasında yapısal bozukluktan ötürü batma tehlikesi yaşayan 398 Metre uzunluğundaki Emma
Maersk, Fairmount Marine tarafından Sicilya’ya şekilerek tamire alındı.
398 meter long 156,907 DWT Emma Maersk towed by Fairmount Marine and delivered at Fincantieri’s repair yard in
Palermo, Sicily.
%9,8 zam, Hong Kong limanında grevi bitirdi.