Page 15 - seanews_may

Basic HTML Version

Türkiye’den Haberler
www.seanews.com.tr
13
Sanmar’dan Bir İlk!
Allan tasarımı kullanıyoruz.
Tüm dünyada tasarımları
tanınmış, kanıtlanmış bir
firma. Bu konuda duayenler
ve çok iyi ilişkilerimiz var.
SeaNews: Römorkörlerde
ASD propulsion kullanıyor
sunuz. İlerde Voith tercihiniz
olabilir mi?
Pınar Gürün:
Bugüne kadar
müşteri talepleri doğrultusunda
ASD sistemi kullandık. Talep
olduğunda Voith tercihimiz de
olabilir.
SeaNews: Geçtiğimiz gün-
lerde dünyanın ilk LNG
yakıtlı römorkörü inşa
sözleşmesini imzaladınız..
LNG yakıtın römorkörde
kullanımını tehlikesi ve
fiyat/kazanç bakımından
değerlendirir misiniz?
Pınar Gürün:
Bu sorunun
yanıtını maalesef veremiyor-
uz. LNG sisteminin üreticisi
Rolls Royce, satın alan firma
ve Sanmar arasında gizlilik
anlaşması var.
Römorkör inşa piyasasını
dünya
genelinde
ve
SeaNews: Türkiye özelinde
kısaca değerlendirirsek, kriz
de gözönüne alındığında, ne
durumdayız?
Pınar
Gürün:
Sanmar
Denizcilik olarak Türkiye’de
özel maksatlı gemi inşaası
konusunda büyük potansi-
yel olduğuna inanmaktayız.
Türkiye’de römorkör inşa eden
birçok özel firma var. Tüm
firmaların Türkiye’nin dünya-
daki Pazar Payı’nı arttırmaya
çalışması sevindirici. Herkes
kendi çapında daha iyisini yap-
maya çalışarak Pazar payını
artırmaya çalışıyor. Biz krize
rağmen 2013 ilk 4 ayında kendi
rekorumuzu kırarak 7 tekne
teslim ettik. Yatırımlarımıza
devam ettik.
SeaNews: Daha çok gelişen
piyasalardan mı gelişmiş
piyasalardan mı talep görüy-
orsunuz?
Pınar Gürün:
Çoğunlukla
gelişmiş piyasalara, Avrupa
pazarına satışımız var.
n
Sanmar, dünyanın LNG yakıtı ile
çalışan ilk eskort römorkörlerini
inşa edecek...
Dünyada İlk...
Sanmar, dünyanın LNG
yakıtı ile çalışan ilk
eskort römorkörlerini
inşa edecek. Römorkör-
ler, Norveç’in Buksér
og Berging AS adlı
şirketi için inşa edilecek
ve 2013 yılı sonlarında
teslim edilecek.
Norveç firması, Nor-
veç sahillerindegaz
taşımacılığı yapan
GASSCO şirketi ile ve
Statoil ASA şirketi ile
uzun vadeli kiralama
sözleşmeleri imzalamış
durumda.
Römorkörlere uygulana-
cak olan LNG sistemi,
AGA Cryo tarafından
dizayn edilmiş. Sistem,
Rolls Royce pervane
sistemine entegre edil-
ecek.
Römorkörde
kullanılacak olan tek
LNG tankı geminin
tek yakıtı olacak, dizel
yakıt ile yedekleme
yapılmayacak.
Römorkör ayrıca Rolls
Royce azimuth pervane
sistemiyle donatılacak.
Römorkörde
kullanılacak olan tekne
ve tahrik sistemi standart
dizayn teknelere oranla
%20 daha fazla pervane
etkinliği sağlayacak.
Römorkör, %98-100
oranında kükürdioksit
salınımını engelleyici
özelliğe sahip.
Römorkörlerin boyu 38
metre, eni 14,5 metre,
su çekimi 7,5 metre
ve kanca gücü 65 ton
olacak,. Yaşam mahalli 5
kişiye konaklama imkanı
sağlayacak. imkan
sağlayabilecek.
Sanmar’s 100th tug, the Bogacay class tugboat is custom-
ised version of RAL Ltd.’s RAmparts 2500 design, updated
for Sanmar’s production and marketing objectives.
Pınar Gürün ile
Kısa Röportaj
SeaNews: Sanmar sadece
römorkör inşasında mı ter-
sane faaliyeti yürütüyor?
Pınar Gürün:
Evet, Sanmar
sadece özel maksatlı gemi
sınıfında üretim yapıyor.
Römorkör, palamar botu, pilot
botu ve benzeri iş tekneleri
üretiyoruz.
SeaNews: Römorkörde daha
çok Robert Allan dizaynı
kullanıyorsunuz. Bu tercihin
nedenini nedir?
Pınar Gürün:
Bizim hemen
hemen tümteknelerimizRobert
Allan tasarımı. İlk teknemiz-
den beri, müşterilerimizin
farklı bir talebi olmazsa Robert