Page 48 - seanews_june

Basic HTML Version

46
June 2013
Accident Analysis
the ship at her marks forward, amidships and aft.
Otherwise it is effectively invisible. The bending
stress only increases as a ship works in a seaway.
Ships, of course, are designed to handle these
stresses, which is what makes the break up of the
MOL Comfort such a shock.
So what could cause such a catastrophic fail-
ure? The two most obvious answers are a struc-
tural flaw in the ship’s hull girder or improper
loading of container cargo. The first alternative,
a structural flaw caused by improper design or
fabrication, is not unheard but is highly unusual
in a new ship. It has happened before with older
ships. (Source: Partly by Rick Spilman-http://
www.oldsaltblog.com)
n
“Torpido ile ikiye
bölündü”
İnternette dolaşan son çılgın iddiaya göre, Aden yakınlarında ikiye
bölünen ve parçaları hala su yüzünde olan MOL Comfort gemisi
torpido ile bölündü.
İddianın sahibi http://rabidrepublicanblog.com sitesi, Suriyeli
muhaliflere konteynerler içerisinde silah götürmekte olan geminin
torpido ile bölündüğünü öne sürüyor.
Sitede bu iddiayı destekleyecek hiç bir veri veya kanıt ortaya
konulmuyor.
Sitede, korsanların bulunduğu bölgede, bazıları su üstünde yüzen
konteynerlerden “ya silah bulunan bazıları korsanların eline
geçerse?” kaygısı paylaşılıyor.
Ayrıca; günümüzde modern torpidoların gemiyle temas etmeden
omurganın altında patlatılarak gemilerin ikiye bölünebilmesinin
mümkün olduğu da internet kaynaklarında yer alıyor. Aşağıdaki
videoda bu konuyla ilgili çekimler yer alıyor. Wikipedia’ye göre;
geminin omurgasının altında patlatılarak ikiye bölmek 2. dünya
savaşında da kullanılmış yöntemlerden birisi. Bu şekilde geminin
yapısal bütünlüğü bozularak ikiye bölünmesi sağlanabiliyor.
“Might be
torpedoed””
There some web sites on the internet which speculate that MOL
Comfort was torpedooed under the keel because the ship that was
headed to Jeddah was carrying arms for rebels in Syria.
The speculation was made on a web blog at http://
rabidrepublicanblog.com. Web site brings another issue into
attention: “Some containers spilled into the sea,…floating…
imagine if Somali pirates get them…?” because, the area Mol
Comfort split in two is an area that Somali pirates can reach.
But however, there is no technical data or evidence to support this
crazy speculation... On internet resources there are information that
Modern Torpedoes Split Ships in Half by Exploding Under their
Hulls, without direct contact.
Wikipedia web site mentions The torpedo is designed to detonate
under the keel of a surface ship, breaking the ship’s back and
destroying its structural integrity. In the event of a miss, it can
circle back for another attempt. According to the site, this method
was used submarines during the world war two.
geçişinde benzer bir yapısal deformasyon
sorunu yaşayan Emma Maersk gemisi
acil olarak Süveyş Kanal Konteyner
Terminaline alınarak burada yükünü tahli-
ye etmişti. Gemi halen Sicilya’da tamirde
bulunuyor.
300 metre üzeri gemilerin yapısal defor-
masyon göstermesi yeni bir şey değil.
Uluslararası Denizcilik Örgütü günde-
minde uzun süre tartışılan Derbyshire
adlı294 metre uzunluğundaki dev
dökme yük gemisi de 1980 yılında
Güney Japonya’da ikiye bölünerek
batmış, gemideki 44 kişilik mürettebat
(2’si mürettebatla evli bayan) hayatını
kaybetmişti.
2011 yılının son ayında ise Brezilya’da
demir cevheri yükleyerek ilk yolculuğuna
başlamaya hazırlanan Vale Beijing adlı
361 metre uzunluğundaki dökme yük
gemisi limandayken deformasyona
uğramış teknesinde çatlak oluşan gemi
acilen tahliyeye alınarak tamir için tersan-
eye gönderilmişti.
MOL Comfort kazası bu kez sayıları
giderek artan dev konteyner gemilerinin
yapısal emniyetini ön plana çıkartacak
gibi görünüyor.
n