16
June 2013
SeaNews: DTO Seçimlerinden
sonra sağlıklı bir değerlendirme
yapılacak kadar zaman geçti. Önceki
sayımızda Armatör Bülent Dandin’in
bu konuda ilginç değerlendirmeleri
olmuştu. Siz, yıllar sonra ilk kez rakip
olarak çıktığınız ve çok az bir farkla
kaybettiğiniz seçim sonrasında, hem
seçim sonuçlarını hem seçim sonrası
durumu nasıl değerlendiriyorsunuz?
Salih Zeki Çakır:
Herkesin durduğu
yer itibariyle bakışına göre yorumlar doğal
olarak farklı olacaktır. Bütün bu farklı
yorumlar dikkate alınıp bütüncül bir yorum
ve ortak akil ortaya çıkarmaya çalışmalıyız.
Esas olarak çıkışımızın ana söylemleri;
deniz ticaret odasında üyelerin temsilinde
olabildiğince adaleti sağlamak, çoğulcu ve
katılımcı bir meclis oluşturma ve bunun
yönetime yansıtılması gereği , ayrıca dev-
letin denizcilik sektörüne sağlamış olduğu
Oda gelirlerinin Odaların kuruluş ger-
ekçelerine uygun olarak yelerin genelinin
istifade edebileceği bir anlayışla yönetilip
kullandırılmasının onunu açmak, odaların
varlık sebebinin üyeleri olduğuna farkındalık
oluşturmak,
Yönetimde
olanların,
Denizcilik sektörünün yönetim kurulun-
dan ve/veya atanmış meclis üyelerinden
ibaret olmadığının bilinerek uygulamaların
buna göre yapılmasını sağlamak, proje
ve hizmet odaklı icraatlar ortaya koyma,
sektördeki STK’larla daha iyi eşgüdüm
sağlayarak onların genele yönelik faaliy-
etlerine destek olunması gereği, sorunların
çözümünde uzmanlıklardan ve üniversitel-
erden daha fazla istifade etmek ihtiyacı ve
dahası pek çok projeyle ilgili söylemlerimizi
yaygınlaştırarak oy almaya çalıştık.
Seçim kampanyasının başında vurgu
yaptığımız 3 olumsuzluk (yarışa 3-0 yenik
başlamış olma gerçeği) secim surecinde ve
secim günü değişim grubunu çok zorlayan
olgu olarak ortaya çıktı,
- meslek gruplarının oluşturulmasındaki
yanlı çarpıklık,
- DTO nun kurumsal yapısının, insan
ve mali kaynaklarının mevcut yönetim
tarafından sinirsiz ve ilkesiz kullanılması,
-seçimlerin fiziki şartlarının yetersizliğinin
bilinmesine rağmen Oda da yaptırılması
ve bir kısım (yanlı ) oda personelinin
sandıklarda görevlendirilmiş olması (sandık
güvenliği ve gizliliğinin olmaması)
Bunlara ilaveten burada belirtme gereği
duymadığım başka faktörlerin devreye
girmesiyle beklediğimiz daha çok katılım
ve daha çok oy oranı elde edilememiştir.
Sonuçlar değişim grubunun haklılığını
ispatlar şekilde ortaya çıkmıştır (yüksek oy
oranı, mecliste az sayıyla temsil).
Değişimden korkulmaması gerektiği,
özellikle meslek örgütlerinde seçimle
oluşan değişimlerin dinamizmi ve sinerjiyi
artıracağı, hizmet kalitesine olumlu katkı
sağlayacağı, yeni yüzlerin ve fikirlerin orta-
ya çıkmasını özendireceği yönündeki söy-
lemlerimize vurgu yaparak çalışmalarımızı
sürdüreceğimizi ve de iyi niyetli olarak mev-
cut yönetimin ortaya koyacağı üyelerimizin
genel menfaatlerine yönelik uygulamalarına
destek olacağımızı ifade etmek istiyorum.
SeaNews: lkemizde gemi inşa sektörü
krizin ağırlığını en çok hisseden kes-
imlerden birisi oldu. Altınova bölgesi
özelinde ve genelde Türk Gemi İnşa
sektörü için yapılması gerekenler ko-
nusunda sizin öngörüleriniz nelerdir?
Bu konunun iki boyutu bulunmaktadır.
Birisi gemi inşa sanayi, diğeri ise gemi
yan sanayi. Türkiye üretimiyle Kore, Çin
Japonya gibi büyük gemi inşa eden büyük
tesislerle rekabet edemez. Daha ziyade
Avrupa’nın stratejilerini benimsemelidir. Bu
kapsamda:
–
İleri teknolojinin tersanelere girişi
hızlandırılmalı, yan sanayi doğrudan ihra-
cata yöneltilmeli,
–
Standart ve güçlü dizayn ile seri
üretim gerektiren, niş proje olanakları
araştırılmalı,
–
Ortak hizmet, işgücü ve mal-
zeme alımı sayesinde maliyetlerin daha da
düşürülmesi sağlanmalı,
Türkiye’nin
2023
hedefleri
doğrultusundaki büyük ithalat-ihracat potan-
siyeli gemi inşaatına yansıtılmalı, örneğin:
•
Yük potansiyeli belirlenerek, gemi
ihtiyacı ortaya konabilir,
•
Potansiyele dayanılarak gemilere
Uzman Görüşü
Geçtiğimiz dönem, Değişim Grubu ile birlikte Deniz
Ticaret Odası’nın yönetimine aday olan Salih Zeki
Çakır ile bir röportaj gerçekleştirdik. Kendisine seçim
sonuçlarının değerlendirmesi ile birlikte uzmanı olduğu
navlun ve gemi inşa piyasalarını da sorduk.
“Değişim
korkulacak
bir şey
değil!”
Kaptan
Salih Zeki
Çakır