Page 30 - seanews_may

Basic HTML Version

28
May 2013
SeaNews: 3 Kasım 2002
tarihinden bu yana; 11 yıla
yaklaşan bir süredir Deniz-
cilik İdaremizin başındaki kişi
olarak bir değerlendirme yapar
mısınız? Teslim aldığınızdaki
durum ile mevcut durum
arasındaki temel farklılıklar
nelerdir?
Binali Yıldırım:
Bu konuyla ilgili
olarak göreve geldiğimiz günle bugün
arasındaki ülkemiz gemi inşa sektörünün
durumuna rakamlar açısından baka-
cak olursak, sanırım bu konuda en iyi
değerlendirmeyi yapmış oluruz. 2002 ve
2003 yıllarında ülkemizdeki toplam ter-
sane sayısı 37 adet iken bugün itibariyle
bu sayı 71 adede yükselmiş ve yine 2002
ve 2003 yıllarındaki kurulu kapasite 550
bin DWT/Yıl’dan, 3,60 Milyon DWT/
Yıl’a çıkmıştır.
Göreve başladığımızda, Denizcilik
İdaremizde çok az sayıda denizci kökenli
personel vardı. Öncelikle denizci per-
sonel sayısını artırmakla başladık işe.
2002 yılında Denizcilik İdaresinde istih-
dam edilen % 6,7 olan denizcilik eğitim
almış personel sayısı halihazırda % 30’a
ulaşmıştır. Elbette işi ehil olana ver-
mekle önemli adımlar attık. Denizcilik
sektörünün doğasında mevcut bulunan
uluslararası rekabet şartlarında den-
izcilerimizin elini güçlendirmek, uygu-
lamalarda önlerini açmak İdare olarak
temel hedeflerimizdendir. Bu kapsamda
yıllarca kara listede olan Türk Bayraklı
gemilerimizin beyaz listeye geçişi
sağlanarak uluslararası itibarının artması
sağlanmıştır. Yapılan yoğun denetimler
sonucu ülkemizin son 5 yıldır beyaz list-
ede kalması başarılmıştır.
Yine
Bakanlığımızca
ülkemiz
kıyılarında liman tesisleri ile diğer kıyı
tesislerinin ihtiyaçlarımız paralelinde
uygun konumlarda ve bir planlama çer-
çevesinde gerçekleştirilmesini teminen,
2010 yılında Ulaştırma Kıyı Yapıları
Master Planı hazırlatılmıştır.
Birçok
uygulamayı
elektronik
ortama taşıdık. Gemilerin giriş çıkış
işlemlerinden, gemi ve liman harçları
kapsamında tahsil edilen harç ve döner
sermaye ücretlerin tahsilatındaki para
alışverişini tamamen elektronik ortama
taşıdık.
Şöyle bir gözden geçirirsek bazı ver-
ileri de sizlerle ayrıca paylaşabilirim;
Kabotajda çalışan gemilere dev-
letten ÖTV’siz yakıt desteği konusunda
uygulamanın başladığı 2004 yılından
2012 yılı sonuna kadar sektöre yaklaşık
3,1 milyar TL destek sağlanmıştır.
ÖTV’siz yakıt uygulamasının başladığı
2004 yılından 2012 yılı sonuna kadar
toplam 2,7 milyon ton ÖTV’siz akaryakıt
teslimatı yapılmıştır. ÖTV’siz yakıt
desteği sayesinde kabotajda yolcu ve araç
taşımacılığında fiyat istikrarı sağlanmış,
ve bu da vatandaşa yaramıştır.
Kabotajda taşınan yolcu sayısı 2002
yılında yaklaşık 99 milyon iken, %61
artışla 2012 yılında bu sayı 159 milyonu
aşmıştır.
Kabotajda taşınan araç sayısı 2002
yılında 5,4 milyon iken, %97 artışla 2012
yılında 10,7 milyona ulaşmıştır.
Kabotajda elleçlenen yük miktarı 2002
yılında 28,8 milyon ton iken, %63 artışla
2012 yılında 46,9 milyon tona ulaşmıştır.
Limanlarımızda elleçlenen yük miktarı
İlk sayımızda; denizciliğimizin başındaki
isimle; Ulaştırma, Denizcilik ve
Haberleşme Bakanı Sayın Binali Yıldırım
ile denizciliğin dünü, bugünü ve yarınını
konuştuk.
Özel Röportaj