Page 42 - seanews_june

Basic HTML Version

Özel Röportaj-Koji Sekimizu
40
June 2013
lar üzerinde fikir birliğine vardı. Bunlar
ortak kullanılan mekanlarda ilave can yeleği
bulundurulması suretiyle acil durumda
yolcuların kamaralarına gidip can yelekleri-
ni almak zorunda kalmaması, gemilerde
bulunan acil durum talimatlarını gözden
geçirilmesi, yolcuların alındığı her limanda
gemi kalkmadan önce role talimi yapılması,
köprüüstüne girişlerin sınırlandırılması ve
geminin sefer planının IMO’nun sefer planı
içinAna Hatlar’ını ve uygun olduğu yerlerde
uzak bölgelerde sefer yapan yolcu gemileri
için sefer planı hakkında Ana Hatları’nın
gözönünde bulundurmasının sağlanması
gibi kurallardı. MSC’nin, bu oturumun-
da Uluslararası Denizde Can Emniyeti
Sözleşmesi (SOLAS) 3. Bölümünde taslak
değişikliklerle, mevcut kuralda ’24 saat
içerisinde’ olarak konulan yeni katılan yol-
culara role talimi zorunluluğunun gemiye
yeni katılan yolcuların hareketten önce veya
hemen sonra role talimine katılmalarının
zorunlu yapılması şeklinde değiştirilmesini
benimsemesi bekleniyor. Tabii ki, yolcu
gemilerinin emniyet standartlarının, özel-
likle de çalışma standartlarının geliştirilmesi
konusunda IMO’nun endüstri ile birlikte
öncülük etmesi önemlidir. Bu bağlamda,
çalışma emniyetinin arttırılması ve alınan
önlemler konusunda kruvaziyer endüstri-
sinin eşgüdümlü gayretlerini kabul ve takdir
ettiğimi de belirtmek isterim.
SeaNews: Deniz kazaları konusunda
proaktif yaklaşım bağlamında IMO’nun
mevcut girişimleri nelerdir?
Koji Sekimizu:
Bu yıl başlarında, deni-
zlerde meydana gelen can kayıplarının
sayısının yarıya indirilmesi hedefini telaf-
fuz ettim. Bu ihtiraslı bir hedeftir; ama
inanıyorum ki biz dizi proaktif yaklaşım
neticesinde bu hedefe yaklaşabileceğiz.
Gemi Emniyetinin Geleceği konusunda
10-11 Haziran 2013 tarihlerinde düzenle-
nen IMO Sempozyumu; mevcut eğilimleri
görme fırsatı verdi; emniyeti çok daha
arttırabileceğimiz pek çok önemli yönteme
işaret eden bir Sempozyum Bildirisi
yayınladı. Sempozyum katılımcıları
MSC’den şu çağrılara kulak vermesini iste-
di:
Emniyet
kurallarının
izlen-
mesi ve geliştirilmesi amacıyla
veri toplanmasının ve kullanıma
sunulmasının nasıl daha da
geliştirilebileceğinin
dikkate
alınması;
Gelecekteki
emniyet
düzen-
lemelerinin
geliştirilmesinde
kullanılabilecek uygun bilimsel ve
uygulanabilir altyapının emniy-
etle ilgili hukuksal düzenlemelere
en son analiz teknikleri ve risk
temelli metodolojilerin nasıl entegre
edilebileceğinin dikkate alınması;
Yasal gereksinimlere sadece uyu-
mun ötesinde bir güvenlik kültürünü
teşvik yollarının incelenmesi;
Yeni konulan veya değişen kural
(lar) tarafından denizcilerin üzerin-
deki yükün nasıl arttırıldığının ve bu
yükün nasıl en aza indirilebileceğinin
incelenmesi;
• 1
974 SOLAS ve Uluslararası
Yükleme Hatları Sözleşmelerinin
kabul edilmesinden bu yana yapılan
teknolojik gelişmeleri ve giderek
artan değişim hızını hesaba katarak,
Yeni teknolojiler, insan unsuru, den-
izcilik sektörünün ihtiyaç ve beklen-
tilerini uygulanması ile ilgili gel-
ecek zorlukları karşılamak amacıyla,
emniyetle ilgili mevcut düzenleyici
çerçevenin uzun vadeli kapsamlı
şekilde gözden geçirilmesinin ince-
lenmesi.
SeaNews: SeaNews Turkey; Türk
denizciliği ile Dünya denizciliğini,
Dünya denizciliği ile de Türk
denizciliğini buluşturmayı amaçlayan
aylık bir dergi. Bizim için zaman
ayırdığınız için çok teşekkür ederiz ve
IMO’daki çalışmalarınızda başarılar dili-
yorum. Teşekkür ederim.
Koji Sekimizu:
Teşekkür ederim.
Ben de yeni yayınınızda sizlere başarılar
diliyorum.
n